• Σύνδεση

ΤΖΟΥΛΙΑ ΡΟΜΠΕΡΤΣ (ΞΥΠΟΛΗΤΗ) & ΤΖΟΡΤΖ ΚΛΟΥΝΕΪ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΑΛΙ

Ανταπόκριση: Πόλυ Λυκούργου

Το «Money Monster», η νέα ταινία της Τζόντι Φόστερ, έφερε το πιο λαμπερό πρωταγωνιστικό καστ στο 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Χθες, το κόκκινο χαλί τους ανήκε... 





 Eνα καστ λάμψης μεγατότων έφερε μαζί της η Τζόντι Φόστερ για την πρεμιέρα του «Money Monster» στο 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Οι παλιοί φίλοι Τζορτζ Κλούνεϊ και Τζούλια Ρόμπερτς φυσικά μονοπώλησαν τα φλας των φωτογράφων στο photocall, τη συνέντευξη Τύπου και, φυσικά, το βραδινό κόκκινο χαλί της επίσημης πρεμιέρας. 

Aυτό, που όπως θα δείτε, η Τζούλια Ρόμπερτ περπάτησε... ξυπόλητη! 



Κι εμείς ήμασταν εκεί... 

«Money Monster»: μία ταινία όχι μόνο για την οικονομική μας κρίση 


Ο Λι Γκέιτς είναι ένας celebrity οικονομικός αναλυτής - ένας παρλαπίπας entertainer που παρουσιάζει τη δημοφιλή τηλεοπτική εκπομπή «Money Monster». Aνάμεσα σε οικονομικές αναλύσεις για την άνοδο και πτώση των μετοχών και σε συμβουλές στους τηλεθεατές για το που να επενδύσουν τα χρήματά τους, ο Λι βγάζει στο πλατώ ημίγυμνα μπαλέτα και ραπάρει, ντύνεται ως μπόξερ, ως Φρεντ Αστέρ ή ως Βασιλιάς, χτυπάει κόρνες, πετάει μπάλες του μπάσκετ στις κάμερες και γενικότερα... σε πουλάει και σε αγοράζει. Σκηνοθέτης και παραγωγός του, από τον πρώτο χρόνο της τηλεοπτικής καριέρας του, η Πάτι Φεν, μία συνομήλική του επαγγελματίας που τον νταντεύει, τον φροντίζει και τον ανέχεται. Ομως ως εδώ. «Υπάρχουν κι άλλοι παρουσιαστές με προσωπικότητα 7χρονου δίπλα στους οποίους θα μπορούσα να κάνω μία νέα αρχή». Η Πάτι είναι έτοιμη να παραιτηθεί και να πάει στον ανταγωνισμό. Μόνο που το απόγευμα του τελευταίου live, οι ζωές τους αλλάζουν για πάντα. 

Ο 24χρονος Κάιλ εισβάλλει στο στούντιο την ώρα της εκπομπής, πιάνει τον Λι όμηρο, του φοράει ένα γιλέκο-βόμβα και εξηγεί στο τηλεοπτικό κοινό το γιατί: ακολουθώντας τις «συμβουλές» του, ο μεροκαματιάρης φορτηγατζής από το Νιου Τζέρσεϊ έχασε τα τελευταία 60.000 δολάρια των αποταμιεύσεων της οικογένειάς του. Ψίχουλα για τους κύκλους του Λι, αλλά όλο το μέλλον του Κάιλ. Ο νεαρός δε θέλει χρηματική αποζημίωση. Θέλει τον Λι, για πρώτη φορά στη ζωή του, να γίνει πραγματικός δημοσιογράφος. Να ερευνήσει γιατί οι μετοχές της εν λόγω «σίγουρης» εταιρείας βούτηξαν στο κενό μέσα σ' ένα βράδυ. Που κρύβεται ο διευθυντής της; Ποιος θα πληρώσει για το «λάθος» στο σύστημα;

Η Τζόντι Φόστερ σκηνοθετεί μία ταινία για τον μέσο αμερικανό – ένα mainstream θρίλερ που συνοδεύει το ποπ κορν σου αλλά ταυτόχρονα σου ξεκινάει κι έναν, πρώτου επιπέδου, διάλογο για το ποιοι μπορεί να ευθύνονται για την βαθιά κοινωνική, πολιτική και οικονομική μας κρίση. Ο ρόλος των media, η δική μας ευθύνη που αναγάγαμε τα celebrities σε ανθρώπους με αξία, το φαινόμενο Ντόναλντ Τραμπ που κάπως έτσι ακριβώς αναδύθηκε σε υποψήφιο για την Προεδρία της Αμερικής. 


«Ο Τραμπ ήταν αποτέλεσμα των media»: στη συνέντευξη Τύπου του «Money Monster»

Σύσσωμο το πολυπληθές καστ της ταινίας φωτογραφήθηκε στην αυλή του Palais, στο παραδοσιακό photocall. Η Τζόντι Φόστερ με λευκό απλό φόρεμα, η Τζούλια Ρόμπερτς με ανδρικό κουστούμι και γιλέκο, ο Τζορτζ Κλούνεϊ με navy blue σακάκι και τη γνωστή ασημένια γοητεία. 

Αμέσως μετά, τους πλασίωσαν και οι Τζακ Ο' Ντόλεν, Ντόμινικ Κούπερ και η Ιρλανδή Κατρίνα Μπάλφι στη συνέντευξη Τύπου που αποδείχθηκε άκρως πολιτική. 

Διαβάστε τα highlights:

Τζόντι Φόστερ: H ταινία, παρόλο που παρουσιάζεται ως ένα θρίλερ, είναι κατά βάση μία ιστορία χαρακτήρων,  έχει να κάνει με τις ανθρώπινες σχέσεις. Τη σχέση του παρουσιαστή και της παραγωγού του, τη σχέση και των δύο με τον νεαρό απαγωγέα. Ολων οι ζωές αλλάζουν για πάντα μέσα σ' ένα απόγευμα. Νομίζω ότι παρατηρώντας και καταλαβαίνοντας τους ήρωες κατανοούμε και τις πολλές πλευρές της σύγχρονης Αμερικής. Μπορεί λοιπόν να είναι μία mainstream ταινία, όμως έχει επίπεδα και θέλει να βάλει τον θεατή να σκεφτεί, να αισθανθεί. Τέτοιες ταινίες στο mainstream σινεμά δε γίνονται συχνά.

Τζορτζ Κλούνεϊ: Νομίζω ότι το «Money Monster» μιλάει για το τι έχει συμβεί στα τηλεοπτικά νέα. Εχουν γίνει entertainment. Μάλλον έχουν συνηθίσει τόσο πολύ να βλέπουμε στις οθόνες μας έναν μαλάκα να μας λέει τι να κάνουμε τα λεφτά μας και να χορεύει και να κάνει πλάκα, που αποδεχόμαστε αυτό σα φυσιολογικό κι ακολουθούμε και τις συμβουλές του. Ελπίζω ότι κάποια στιγμή οι ειδήσεις θα ξαναγίνουν ειδήσεις. Με αξιοπιστία και σοβαρότητα.

Τζούλια Ρόμπερτς: Aν νιώθω ανασφαλής που βρίσκομαι για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Καννών; Οχι. Νιώθω ασφαλής ανάμεσα σε αυτή την παρέα. Nαι, δεν έχω ξανάρθει ποτέ. Ολα είναι υπέροχα και λαμπερά και θεότρελα και χαοτικά! Είμαι ευτυχισμένη που παίρνω μέρος στην μεγάλη γιορτή του σινεμά. Μου αρέσει που είμαι με τον κολλητό μου και την Κατρίνα που αγάπησα πολύ και τον Ντόμινικ που έπαιζε το αγόρι μου στο «Mona Lisa Smile» και τη Τζόντι που θα ακολουθούσα παντού. Οπότε, όχι. Δεν νιώθω φόβο. Απλά χαίρομαι που έχω δίπλα μου τον Τζακ, ο οποίος πρέπει να είναι λίγο πιο πανικοβλημένος από μένα (σκάει στα γέλια).

Τζορτζ Κλούνεϊ: Ναι, η ταινία μιλάει για την Αμερική που γέννησε έναν Ντόναλντ Τραμπ. Αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: ο Ντόναλντ Τραμπ δε θα βγει Πρόεδρος. Κι αυτό γιατί δε θα αφήσουμε το φόβο να πάρει τα ηνία της χώρας μας. Δε θα φοβόμαστε τους μουσουλμάνους, δε θα υποβιβάσουμε τις γυναίκες. Ο Τραμπ ήταν αποτέλεσμα των media. Ολοι ήθελαν τα νούμερά τους να ανέβουν. Τον έβγαζαν συνέχεια 24 ώρες το 24ωρο γιατί έφερνε νούμερα. Τον έχτισαν. Ποιος μιλούσε για τους πρόσφυγες που είναι η μεγαλύτερη κρίση στον κόσμο αυτή τη στιγμή; Κανείς. Ολες οι κάμερες στον καραγκιόζη. Και κάπως όλα αυτά συνδέονται με την ταινία: έχουμε χάσει την πρόσβαση στα πραγματικά νέα. Στα γεγονότα.