• Σύνδεση

ΚΕΙΤ ΜΠΛΑΝΣΕΤ ΚΑΙ ΜΑΡΤΙΝ ΣΚΟΡΣΕΖΕ ΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ!

 Λαμπερή πρεμιέρα του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών με την Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής, Κέιτ Μπλάνσετ και το τιμώμενο πρόσωπο Μάρτιν Σκορσέζε να σηκώνουν την επίσημη αυλαία στο Palais des Festival και το «Everybody Knows» του Ασγκάρ Φαραντί να φέρνει τους Χαβιέ Μπαρδέμ, Πενέλεπε Κρουζ και Ρικάρντο Νταρίν στο πιο διάσημο κόκκινο χαλί στον κόσμο. Το Novaguide.gr ήταν εκεί!

Aνταπόκριση: Πόλυ Λυκούργου


«Γκρίζο» κόκκινο χαλί 

Bροχή και συννεφιά. Η Κρουαζέτ μάς υποδέχθηκε φθινοπωρινή φέτος, αλλά θα χρειαστεί κάτι πολύ σοβαρότερο από τον καιρό για να θολώσει τη λάμψη του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ στον κόσμο.

Το 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών έστρωσε το κατακόκκινο χαλί του, δυνάμωσε την επιβλητική μουσική στα ηχεία, αποκάλυψε την εντυπωσιακή πρόσοψη του Palais des Festival με την αφίσα που θέλει τον «Τρελό Πιερό» Ζαν Πολ Μπελμοντό να φιλά την Ανα Καρίνα και άνοιξε τις πόρτες του στους VIP καλεσμένους του.

Με κάποιες αλλαγές φέτος στους κανόνες συμπεριφοράς: για παράδειγμα, απαγορεύονται οι selfie φωτογραφίες στο κόκκινο χαλί. Ο διευθυντής Τιερί Φρεμό έκανε σαφές ότι θέλει να ξαναφέρει το γκλάμουρ και τη σοβαρότητα στο Φεστιβάλ Καννών που είχε καταντήσει πανηγύρι για όποιον κέρδιζε ένα πολυπόθητο εισιτήριο και πατούσε τα κατακόκκινα διάσημα σκαλοπάτια.

Ο Φρεμό τήρησε όλες τις παραδόσεις: στάθηκε με το σμόκιν του στην κορυφή της σκάλας του Palais des Festivals και υποδέχθηκε τους επίτημους καλεσμένους του. Πρώτα από όλα την φετινή Κριτική Επιτροπή: η αγέρωχη, κλασάτη Κέιτ Μπλάνσετ, η δυναμική Εϊβα ΝτιΒερνέ, η θεά αφρικανή τραγουδίστρια Κάτια Νιν, η σέξι Λέα Σεϊντού, η γκοθ πρίνσες Κρίστεν Σιούαρτ και οι γοητευτικοί καβαλιέροι τους - Ντενί Βιλνέβ, Αντρέι Σβάνκιτσεφ, Ρόμπερτ Γκεντιγκιάν και Τζανγκ Τσεν πόζαραν για λίγα λεπτά στους παπαράτσι του κόκκινου χαλιού, πριν παραδώσουν τους προβολείς στους πρωταγωνιστές της βραδιάς.

Τελετή Εναρξης

O Γάλλος ηθοποιός Εντουάρντ Μπερ ήταν ο οικοδεσπότης της βραδιάς. Εχοντας προετοιμάσει έναν σχεδόν τραγουδιστό μονόλογο (στο πιάνο τον συνόδευε ο Ζεράρ Νταγκιέρ), ο Μπερ καλωσόρισε τους λαμπερούς προσκεκλημένους και μίλησε για τη μαγεία του σινεμά, η οποία και συγκεντρώνει τα πλήθη κάθε χρόνο στο φεστιβάλ των Καννών.

Στη σκηνή μετέπειτα ανέβηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τιερί Φρεμό για να πει λίγες κουβέντες για το φετινό πρόγραμμα και να προλογίσει ένα βίντεο που φιλοξενούσε τις ταινίες του διαγωνιστικού.

Αμέσως μετά ήρθε η σειρά της κριτικής επιτροπής. Η Κέιτ Μπλάνσετ, μιλώντας στα γαλλικά, ευχαρίστηκε το Φεστιβάλ που την επέλεξε φέτος στο ρόλο της Προέδρου και δήλωσε ότι «η ίδια και η της κριτική επιτροπή θα δουν ταινίες χωρίς ατζέντα, χωρίς προκατάληψη και με ανοιχτή την καρδιά και τη ματιά τους».

Η τελετή έναρξης συνεχίστηκε γλυκά και μελαγχολικά με τη γαλλική διασκευή του «Windmills of Your Mind» από τη γαλλίδα τραγουδίστρια Μισέλ Λεγκράν.

Και ολοκληρώθηκε με μία έκπληξη: την εμφάνιση του Μάρτιν Σκορσέζε επί σκηνής (καθώς σήμερα, πρώτη μέρα του φεστιβάλ θα γίνει αποδέκτης του τιμητικού βραβείου του φεστιβάλ) ο οποίος αγκαλιάζοντας την Κέιτ Μπλάνσετ κύρηξε μαζί της την επίσημη έναρξη τυ 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.

«Εverybody Knows»: δυστυχώς ο Φαραντί απογοητεύει

Δυστυχώς όμως, η ταινία έναρξης μάλλον απογοήτευσε το σύνολο του κοινού και των δημοσιογράφων στην αίθουσα. Ο συνήθως υπέροχος Ασγκάρ Φαραντί, στην πρώτη του ισπανόφωνη ταινία, έχασε το στοίχημα να επιβάλει το σήμα-κατατεθέν κινηματογραφικό στυλ του.

Μετά από χρόνια στην Αργεντινή, η 40χρονη Λάουρα επιστρέφει στην επαρχιακή ισπανική της πόλη για το γάμο της μικρής της αδελφής. Μαζί της, η έφηβη κόρη της Ιρένε κι ο πιτσιρικάς γιος της Ντιέγκο. Ο άντρας της, Αλεχάντρο, πρέπει να μείνει πίσω στο Μπουένος Αϊρες για δουλειές. Ολη η ευρύτερη οικογένεια, που έχει μαζευτεί από κάθε γωνιά της χώρας για το χαρμόσυνο γεγονός, όλοι οι παλιοί φίλοι, όλο το χωριό, ζουν σε γαμήλιους ρυθμούς. Μέχρι που ένα black out κατά τη διάρκεια της δεξίωσης θα σκοτεινιάσει πολύ πιο καθοριστικά τον κόσμο της Λάουρα: η κόρη της απάγεται, μυστηριωδώς, κι ένα τεράστιο ποσό θα ζητηθεί για λύτρα. Ενα ποσό που κανείς δεν έχει να πληρώσει. Ο Αλεχάντρο, ο Αργεντίνος σύζυγος που όλοι θεωρούν ότι της προσφέρει μία πλούσια ζωή, είναι άνεργος εδώ και χρόνια. Ο πατέρας της, αντιμετωπίζοντας την οικονομική κρίση, έχει ξεπουλήσει τα αμπέλια του για ένα κομμάτι ψωμί. Μόνο ο Πάκο, ο παλιός της φίλος, ο οποίος της συμπαραστέκεται σε όλη αυτή την τραγική στιγμή, θα μπορούσε να πουλήσει το κτήμα και το μερίδιό του στον συνεταίρο του. Γιατί να το κάνει όμως; Μία σειρά από μυστικά και ψέματα αρχίζουν να ξεδιπλώνονται και να αποκαλύπτουν το παρελθόν της Λάουρα...

Everybody Knows πόσο εξαιρετικά σπάνιο είναι ένας σκηνοθέτης από μία εντελώς άλλη κουλτούρα να μπορεί να αποτυπώσει με σωστές ισορροπίες μία άλλη. Δυστυχώς, ο Ασγκάρ Φαραντί δεν είναι η εξαίρεση. Ενώ είναι ένας σκηνοθέτης που γνωρίζει υποδειγματικά πώς φτιάχνεις τη ραχοκοκκαλιά ενάς στιβαρού σεναρίου γύρω από ένα πολυπληθές καστ (το οποίο φαινομενικά «φλυαρεί» αλλά στην ουσία σταδιακά αποκαλύπτει τη βαθύτερη και ουσιαστικότερη κριτική του στον κοινωνικό ιστό που περιγράφει) εδώ προσπαθεί να εφαρμόσει την μανιέρα του σε μία μεσαγειακή οικογένεια, κι όλο αυτό καταλήγει υπερβολικό, άστοχο, ψεύτικο. Η Πενέλοπε Κρουζ σε μία υπερβολική ερμηνεία (ορισμός του overacting), ο Ρικάρντο Νταρίν χωρίς σοβαρό ρόλο και ο Χαβιέ Μπαρδέμ να προσπαθεί να στηρίξει με το δικό του υποκριτικό βάρος ένα σενάριο χωρίς πραγματική συνοχή, δύναμη και στόχο.


Η Πόλυ Λυκούργου βρίσκεται στις Κάννες και μεταδίδει καθημερινά στο Novaguide.gr όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις αίθουσες του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου.