• Σύνδεση

ΨΗΤΗ ΜΠΑΛΑ ΡΥΖΙΟΥ ΜΕ ΣΟΣ ΣΟΓΙΑΣ

Αυτές οι μικρές μπάλες ρυζιού είναι εθιστικές (αν και είναι περισσότερο τρίγωνα παρά μπάλες). Τις προτιμάμε τηγανητές παρά ψητές στη σχάρα, με βούτυρο και λίγη σος σόγιας. Προσθέτοντας λάδι στο τηγάνι αυξάνεται το σημείο καπνού, ώστε να μην καεί το βούτυρο και να γίνει τραγανό το εξωτερικό. Οι νιφάδες αποξηραμένης παλαμίδα χρησιμοποιούνται ως καρύκευμα σε διάφορα πιάτα, καθώς και στο ζωμό ντάσι.

Για 4 με 6 ονιγκίρι

Υλικά

1/2 κούπα (125 mL) νιφάδες παλαμίδας (κατσουομπούσι)
1 1/2 κουταλάκι του γλυκού (7,5 mL) σος σόγιας, για τη γέμιση
3 κούπες (750 mL) φρεσκομαγειρεμένο ιαπωνικό ρύζι, κρύο για ευκολία στο χειρισμό
2 κουταλιές της σούπας (30 mL) φυτικό λάδι
1 1/2 κουταλάκι του γλυκού (7,5 mL) βούτυρο
1 κουταλιά της σούπας (15 mL) σος σόγιας, για επάλειψη των ονιγκίρι
4 φύλλα ψητό νόρι (αποξηραμένο φύκι), κομμένα σε λωρίδες, για γαρνίρισμα

Οδηγίες

Σε ένα μικρό μπολ αναμείξτε τις νιφάδες παλαμίδας με τη σος σόγιας.
Έχετε έτοιμο ένα μπολ με νερό, καθώς και ένα μικρό μπολ με αλάτι. Βουτήξτε τα χέρια σας στο νερό και τρίψτε τα με λίγο αλάτι. Βάλτε λίγο ρύζι στο ένα χέρι και σχηματίστε ένα τρίγωνο πάχους περίπου 2,5 εκ. Φτιάξτε μια λακκουβίτσα στη μέση και βάλτε το μείγμα με την παλαμίδα. Κλείστε τη λακκουβίτσα. Πιέστε κι άλλο το ρύζι, ώστε το πάχος του τριγώνου να γίνει 2 εκ. Επαναλάβετε με το υπόλοιπο ρύζι.
Βάλτε ένα μέτριο αντικολλητικό τηγάνι σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά. Προσθέστε το φυτικό λάδι και το βούτυρο και αφήστε το βούτυρο να λιώσει. Τηγανίστε τα ονιγκίρι για 4 με 5 λεπτά από κάθε πλευρά ή μέχρι να πάρουν χρώμα. (Να προσέχετε, γιατί μπορεί να καούν γρήγορα!) Αλείψτε την επιφάνεια με σος σόγιας και τηγανίστε άλλα 30 με 60 δεύτερα. Επαναλάβετε από την άλλη πλευρά.
Σερβίρετε γαρνιρισμένα με νόρι.